Kundcenter

Kvalitetsavdelningen

Vår kvalitetsavdelning har två delar; kvalitetsgruppen och produktrådet.

Kvalitetsgruppen

Kvalitetsgruppen består av optiker, kirurger och sköterskor med stor erfarenhet av och hundraprocentigt fokus på refraktiv kirurgi. Kvalitetsavdelningen granskar oberoende alla led i vår kliniska process.

Huvuduppgiften är att säkerställa den kliniska kvaliteten genom:

  • Uppföljning av kliniska resultat och kundnöjdhetsundersökningar
  • Utveckling och uppföljning av kliniska processer
  • Klinisk utbildning och träning
  • Klinisk support
  • Kvalitetssäkring av marknadsmaterial

Produktrådet

Produktrådet består av kvalitetsdirektör, produktchef och tekniskchef och arbetar med att:

  • Identifierar nya produkter, metoder och tekniker.
  • Initiera tester för att fortlöpande säkerställa att Memira har uppdaterade och väldokumenterade produkter/teknologi i verksamheten.
  • Säkerställa att nya produkter har potential för en vinst för kunden och för Memira.

Roller i kvalitetsavdelningen

  • Verksamhetsansvarig läkare Sverige
  • Medicinsktansvarig läkare Norge
  • Verksamhetsansvarig läkare Danmark
  • Kvalitetsdirektör
  • Kvalitetschef kirurgi
  • Produktchef
  • Kvalitetschef Sverige
  • Kvalitetschef Norge
  • Kvalitetschef Danmark
  • Klinisk support
  • Kliniskt ansvarig sköterska Sverige
  • Kliniskt ansvarig sköterska Norge
  • Kliniskt ansvarig sköterska Danmark