Får jag pengarna tillbaka om operationen blir misslyckat?

Som kund hos Memira täcks av vår trygghetsgaranti samt av den svenska patientskadeförsäkringen. Det är inte ovanligt att det krävs kompletterande behandlingar efter operationen för att nå bästa möjliga resultat. Sådana behandlingar kan vara planerade redan inför operationen eller så visar sig behovet först efter läkningsprocessen.

Vi gör alltid vårt yttersta för att nå förväntat resultat av din operation, utan extra kostnad för dig. Om du trots det upplever att slutresultatet inte är i linje med det som vi kommunicerat före operationen, har du möjlighet att söka ersättning genom patientskadeförsäkringen. Generellt sätt bifaller patientskadeförsäkringen kring en tredjedel av alla ersättningsanspråk medan två tredjedelar avvisas då resultatet bedöms ligga i linje med vad som kommunicerats.

Var den här sidan till hjälp?

Boka tid

Se vilka tider som finns tillgängliga på en klinik nära dig!

Eller boka via telefon på 08 – 517 588 18

Fråga oss

Boka tid

Se vilka tider som finns tillgängliga på en klinik nära dig!

Eller boka via telefon på 08 – 517 588 18

Skicka e-post till oss

Ring oss

Gällande Ögonlaser/ Linsbyte
Mån - Fre 08:00 - 17:00
08 – 517 588 18

Ögonmottagning i Stockholm
Region Stockholm | Remiss
Mån – Fre 09:00 – 11:00
Mån – Fre 13:00 – 14:00
08 – 517 588 19

Ögonmottagning i Malmö
Region Skåne | Remiss
Mån – Tor 08:00 – 9:00
040 – 620 89 20

Glasögonbutiken i Täby
Mån – Fre 08:00 – 17:00
08 – 792 49 20

Glasögonbutiken i Hagastaden
Mån – Fre 08:00 – 17:00
08-24 40 55

Kontakt till våra kliniker
Kontaktuppgifter till kliniker

Ta reda på mer

Informationsbroschyr
Ladda ner

Se våra priser
Priser

FAQ
Vanliga frågor

Boka en undersökning
Hitta en tid för undersökning