Får jag pengarna tillbaka om operationen blir misslyckat?

Som kund hos Memira täcks du både av vår trygghetsgaranti på 5 år, samt av den svenska patientskadeförsäkringen. Det är inte ovanligt att det krävs kompletterande behandlingar efter operationen för att nå bästa möjliga resultat. Sådana behandlingar kan vara planerade redan inför operationen eller så visar sig behovet först efter läkningsprocessen.

Vi gör alltid vårt yttersta för att nå förväntat resultat av din operation, utan extra kostnad för dig. Om du trots det upplever att slutresultatet inte är i linje med det som vi kommunicerat före operationen, har du möjlighet att söka ersättning genom patientskadeförsäkringen. Generellt sätt bifaller patientskadeförsäkringen kring en tredjedel av alla ersättningsanspråk medan två tredjedelar avvisas då resultatet bedöms ligga i linje med vad som kommunicerats.

Var den här sidan till hjälp?

Chatta med oss

Chatta med kundservice.

Utanför våra öppettider
Mån - Fre 08:00 - 18:00
chattar du med vår chatbot.

Skicka e-post till oss

Ring oss

Kundservice
Mån - Fre 08:00 - 18:00
020-61 62 00

Ögonsjukvård i Stockholm
Mån – Fre 08:00 – 12:00
020-80 20 40

Optiker/Ortoptist i Stockholm
Mån – Fre 09:00 – 17:30
020-61 62 00

Ta reda på mer

Informationsbroschyr
Ladda ner

Se våra priser
Priser

FAQ
Vanliga frågor

Redo att boka?
Boka tid för undersökning!