Linda Maaseide berättar om sitt linsbyte

– Jag ville helt enkelt ha det som förut! Att se bra, utan att förlita mig på hjälpmedel. När jag märkte att jag började se dåligt var valet därför enkelt, säger Linda Maaseide.

Linda Maaseide är egenföretagare och delägare i Cosmedica som äger varumärket Elixir Cosmeceuticals. Hon driver också två medicinska hudvårdskliniker i Sandnes och Stavanger.

Linda kände att hon var i de bästa av händer hos oss på Memira. Här berättar hon om sin upplevelse.

”Det var en riktig svacka, det här med ålderssynthet”

Jag har alltid varit så glad över att min syn varit utmärkt. Därför blev det en rejäl svacka när jag märkte att jag blev tvungen att kisa när jag kollade på min mobiltelefon eller tittade på TV.

Till en början gick det ganska bra. Men jag märkte att det snabbt blev mer ansträngande och det tog inte många månader innan jag blev tvungen att krypa till korset och börja använda läsglasögon.

Linda Maaseide

Arbete:
Chef på Cosmedica

Synfel:
Ålderssynthet

Behandlingsmetod:
Linsbyte (RLE)

Boka tid

Se vilka tider som finns tillgängliga på en klinik nära dig!

Eller boka via telefon på 020-61 62 00

Jag ville helt enkelt ha det som förut! Att se bra, utan att förlita mig på hjälpmedel. När jag märkte att jag började se dåligt var valet därför enkelt.

För mig blev det en stor övergång. Eftersom jag alltid haft perfekt syn tidigare hade jag ingen erfarenhet av glasögon eller kontaktlinser, och det var heller inget som lockade.

Jag ville helt enkelt ha det som förut; Att se bra, utan att förlita mig på hjälpmedel. Jag gjorde därför en webbsökning och fick veta att Memira hade en klinik i närheten. Då var valet enkelt och den 8 november 2018 genomgick jag en linsbytesoperation.

”Ingenting att oroa sig för”

Jag ska inte sticka under stol med att jag var lite orolig, därför känns det bra att kunna säga att operationen gick superfint.

För det första gick det hela väldigt fort, och för det andra gjorde det inte ont överhuvudtaget. Jag tippar på att det tog ungefär 15 minuter på varje öga, men det är bara en gissning. Det hela gick nämligen så enkelt och lugnt till att jag inte tänkte på tiden. Eftersom jag blivit lokalbedövad så kände jag ju heller ingenting och det var verkligen smärtfritt.

Det roligaste var ändå det som hände efter operationen. Jag följdes till ett tyst, lugnt rum där jag skulle koppla av, och det är väl bara att erkänna att jag faktiskt somnade till. Det talar ändå för att jag upplevde att jag var i de bästa av händer.

”Vad har förändrats?”

Redan efter linsbytet kunde jag läsa liten text utan problem. Det var en stor lättnad. Jag har ju alltid varit van vid att leva så enkelt som möjligt, så för mig var det viktigt att slippa vara beroende av glasögon eller andra synhjälpmedel.

Bland det första jag gjorde var att ändra textstorleken på mobilen. När jag hade börjat se dåligt hade jag nämligen ökat denna till max, men nu kunde jag gå tillbaka till minsta teckenstorleken igen. Det var en befrielse.

I vardagen upplever jag nu att det är mycket lättare att läsa bruksanvisningar och små innehållsförteckningar. Eftersom detta är något jag måste göra hela tiden i mitt jobb är det guld värt.

”Gör det!”

Mitt råd är tydligt: Om du är trött på att se dåligt bör du definitivt undersöka om du kan göra en synkorrigerande operation, och baserat på min erfarenhet ger jag Memira de varmaste rekommendationerna. Först och främst eftersom resultatet blev bra, men också eftersom jag kände mig trygg och omhändertagen under hela processen.

Med vänliga hälsningar, Linda Maaseide

Fler kunder

Michaela Forni

Michaela Forni

Författare, bloggare & entreprenör

Det är en otrolig känsla, jag har varit på väg att plocka ut linserna flera gånger. Det är absolut en av de bästa sakerna jag gjort för mig själv.

Ebba Stenman

Ebba Stenman

Basketspelare

Att besöka Memira på Eye Center of Excellence var som att komma hem till någon

Kristin Kaspersen

Kristin Kaspersen

Programledare

En månad sedan jag opererade ögonen. Sån lycka att se! Inga engångslinser att fippla med. Inga glasögon på sängbordet. 

Chatta med oss

Chatta med kundservice.

Utanför våra öppettider
Mån - Fre 08:00 - 18:00
chattar du med vår chatbot.

Skicka e-post till oss

Ring oss

Kundservice
Mån - Fre 08:00 - 18:00
020-61 62 00

Ögonsjukvård i Stockholm
Mån – Fre 08:00 – 12:00
020-80 20 40

Optiker/Ortoptist i Stockholm
Mån – Fre 09:00 – 17:30
020-61 62 00

Ta reda på mer

Informationsbroschyr
Ladda ner

Se våra priser
Priser

FAQ
Vanliga frågor

Redo att boka?
Boka tid för undersökning!