Kundcenter

Kundnöjdhet i ett vidare perspektiv – Våra nöjda kunder kommer inte tillbaka!

Det är få branscher som är så beroende av nöjda kunder som vi är. När en kund väl har gjort en ögonlaser eller linsbyte hos oss är de inte längre i behov av våra tjänster. Vi är därför extremt beroende av att våra kunder rekommenderar oss till nya kunder, vilket de endast gör om de är nöjda.

I vår kundnöjdhetsundersökning anger nästan 50% av våra kunder att de valde Memira på grund av rekommendation från en vän eller bekant. På grund av detta har vi valt att använda oss av ett internationellt erkänd metod för att mäta kundnöjdhet som kallas NPS (Net Promotor Score).

Hur ofta sätter du högsta betyg i en kundnöjdhetsundersökning?

NPS bygger på svar på en enda fråga som är ”Skulle du rekommendera Memira till en vän eller bekant?” och så får man svara från 0-10 där 0 är Aldrig och 10 är Högst troligt. Hos Memira sätter hela 61% en 10a. Hur ofta sätter du högsta betyg i en kundnöjdhetsundersökning?

Memiras kundnöjdhet uppmärksammas internationellt

I senaste numret av EyeWorld som är ett internationellt magasin för de som arbetar med synfels- och gråstarsskirurgi uppmärksammas Memiras sätt att arbeta med kundundersökningar och NPS och hur vi använder det i vårt vardagliga arbete ligger i framkant. Förutom att säkerställa att våra kunder är nöjda och ge dem en möjlighet att uttrycka sig använder vi kundnöjdhetsundersökningen för att ständigt förbättra våra interna processer.

Vill ni läsa hela artikeln finns den här.