Kundnöjdhet i ett vidare perspektiv – Våra nöjda kunder kommer inte tillbaka!

Det är få branscher som är så beroende av nöjda kunder som vi är. När en kund väl har gjort en ögonlaser eller linsbyte hos oss är de inte längre i behov av våra tjänster. Vi är därför extremt beroende av att våra kunder rekommenderar oss till nya kunder, vilket de endast gör om de är nöjda.

I vår kundnöjdhetsundersökning anger nästan 50% av våra kunder att de valde Memira på grund av rekommendation från en vän eller bekant. På grund av detta har vi valt att använda oss av ett internationellt erkänd metod för att mäta kundnöjdhet som kallas NPS (Net Promotor Score).

Hur ofta sätter du högsta betyg i en kundnöjdhetsundersökning?

NPS bygger på svar på en enda fråga som är ”Skulle du rekommendera Memira till en vän eller bekant?” och så får man svara från 0-10 där 0 är Aldrig och 10 är Högst troligt. Hos Memira sätter hela 61% en 10a. Hur ofta sätter du högsta betyg i en kundnöjdhetsundersökning?

Memiras kundnöjdhet uppmärksammas internationellt

I senaste numret av EyeWorld som är ett internationellt magasin för de som arbetar med synfels- och gråstarsskirurgi uppmärksammas Memiras sätt att arbeta med kundundersökningar och NPS och hur vi använder det i vårt vardagliga arbete ligger i framkant. Förutom att säkerställa att våra kunder är nöjda och ge dem en möjlighet att uttrycka sig använder vi kundnöjdhetsundersökningen för att ständigt förbättra våra interna processer.

Vill ni läsa hela artikeln finns den här.

Ladda ner information!

Fyll i dina uppgifter i formuläret nedan för att få tillgång till våra broschyrer.

Jag är

Boka tid

Se vilka tider som finns tillgängliga på en klinik nära dig!

Eller boka via telefon på 020-61 62 00

Fortsätt läs

Tar du hand om din syn som du tar hand om dig själv?

Tar du hand om din syn som du tar hand om dig själv?

Tar du hand om din syn som du tar hand om dig själv? 70% av den svenska befolkningen lever med ett synfel. Många av dem helt i onödan, eftersom 3 av 4 kan bli av med dem.

Läs mer
Vilka synfel finns det – och hur gör vi för att korrigera dessa?

Vilka synfel finns det – och hur gör vi för att korrigera dessa?

Ögat är ett mycket komplext organ och det finns många faktorer som kan påverka dess hälsa och synkvalitet. Vad gäller synfel finns det primärt fyra stycken: närsynthet, översynthet, astigmatism och ålderssynthet.

Läs mer
Eye Center of Excellence

Eye Center of Excellence

Sedan september 2020 ligger Memiras huvudklinik i Stockholm på helt nybyggda Eye Center of Excellence vid Karolinska Sjukhuset i Hagastaden. I byggnaden ryms också Optikerhögskolan, S:t Eriks Ögonsjukhus och många andra verksamheter inom ögonvård och synhälsa.

Läs mer

Vanliga frågor och svar

Chatta med oss

Chatta med kundservice.

Utanför våra öppettider
Mån - Fre 08:00 - 18:00
chattar du med vår chatbot.

Skicka e-post till oss

Ring oss

Kundservice
Mån - Fre 08:00 - 18:00
020-61 62 00

Ögonsjukvård i Stockholm
Mån – Fre 08:00 – 12:00
020-80 20 40

Optiker/Ortoptist i Stockholm
Mån – Fre 09:00 – 17:30
020-61 62 00

Ta reda på mer

Informationsbroschyr
Ladda ner

Se våra priser
Priser

FAQ
Vanliga frågor

Redo att boka?
Boka tid för undersökning!